Multi-frequencies row: Delhi HC rejects TV Today’s plea against Republic TV

Republic TV got some respite today when the Delhi High Court rejected a plea filed by the TV Today Network against Arnab Goswami’s English news channel in the ongoing row over use of multiple frequency feeds. 

Prior to its move of pulling out of BARC, TV Today Network – which owns India Today Television and Aaj Tak news channels – had petitioned to the High Court to stall the release of Republic TV’s ratings by BARC India, stating that the channel had resorted to ‘unlawful’ practices of running onto multiple logical channel numbers (LCNs) in violation of Telecom Regularity Authority of India (TRAI). 

The Court stated that the issue was between the broadcasters, multi-system operators (MSOs) and TRAI and needed to be examined by them. According to multiple sources, TV Today Network decided to withdraw its appeal after which the Court rejected the plea. 

Reacting to the development, Vikas Khanchandani, CEO, Republic TV, remarked, “The key office bearers of NBA must introspect and self reflect. They have used an industry body and adopted a blatantly partisan attitude to drive their personal agenda, which has diluted NBA’s stature.”

Meanwhile, in the case of commission of offences of theft, criminal breach of trust, misappropriation of property and infringement of IPR filed by Bennett, Coleman & Co Ltd (BCCL) against Republic TV’s Arnab Goswami and Prema Sridevi, the Delhi High Court has issued a legal notice to Goswami.


News in the domain of Advertising, Marketing, Media and Business of Entertainment

More in Media